Природа так про все подбала, що повсюди ти знаходи...

ЕКО-ЛОГІЧНО!

ДОПОВІДЬ
на тему
«ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ »
Людина та природа - поняття взаємопов'язані та взаємозалежні, адже людство існуватиме доти, доки існуватиме природне середовище
Створюючи загрозу природі, ми загрожуємо самим собі.
В. Сухомлинський писав із цього приводу: " Кожний з нас - природа, що стала людиною. Людина доти могутня й непереможна, доки вірна законам природи - пізнаним і непізнаним, не нею встановленим... Активно впливати на природу, але залишатись її сином, бути вінцем її творіння та володарем її сил, по-синівському бережливо ставитись до неї - ось яку позицію нам треба займати у процесі взаємодії з природою...".
Настав час керуватись у наших діях правилами екологічного гуманізму, основна ідея якого: людина є лише часткою Природи та Космосу, із законами та силами яких вона повинна рахуватись. Що ж таке "екологія"? Наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію із цим середовищем і шляхи забезпечення умов для її життя. Однак це не тільки наука.
Це світорозуміння, яке включає в себе і свідоме ставлення до всього сущого, і його активний захист.
Екологічне виховання починається змалечку. Спочатку діти навчаються помічати прекрасне та незвичне навколо себе, потім- спостерігати, милуватись природою, посильно охороняти природу, не шкодити їй. У старшому віці  метою такого виховання є усвідомлення масштабів екологічної кризи, знання й розуміння причин і наслідків негативного впливу людства на природне середовище, формування нового типу мислення, вироблення нових ідей зі збереження довкілля, посильна практична діяльність, спрямована на виявлення нагальних проблем і покращення стану природного середовища.
На жаль, у навчальних програмах на вивчення тем екологічного спрямування відводиться досить мало часу, отож, більше уваги даним темам можна приділити в поза аудиторній роботі. Тут поле фантазії необмежене:
- проведення годин спілкування з природою;
- написання віршів про красу рідного краю;
- проведення інтегрованих занять екологічного змісту
-      святкування Всесвітнього Дня Землі (22 квітня);
-      проведення агітаційно-роз'яснювальної роботи (про шкідливість спалювання опалого листя, неприпустимість винищування первоцвітів тощо);
-      проведення анкетування населення з питань покращення екологічного стану довкілля;
-      проведення лекцій і бесід з екологічного виховання;
-      вивчення правил поведінки на природі;
-      проведення екологічних захистів рефератів і проектів покращення стану природного середовища;
Щоб екологічне виховання дало належний результат, воно має бути організоване належним чином, відповідати певним вимогам. Робота повинна бути цілеспрямованою, студенти мають розуміти, для чого вони виконують певне завдання та яким має бути результат. Важливість і потрібність виконуваної діяльності дає їм відчуття потреби діяти, задоволення кінцевим результатом, причетності до вирішення глобальних проблем, готує до продуктивної праці в різних галузях виробництва, до свідомого самостійного життя у злагоді з природою.
Яскравим прикладом реалізації екологічного виховання у нашому навчальному закладі є ініціатива виховного відділу оголосити останню середу місяця «Днем збору макулатури». Студенти  з радістю та ентузіазмом підхопили цю ідею, і вже є перші помітні результати….
Отже, виховна ефективність екологічної діяльності зростає за тієї умови, коли студенти є не лише виконавцями, а й її організаторами. Саме тому треба давати більше творчих завдань, котрі вирішуються колегіально, у співпраці, спонукають до пошуку .

   Підготувала:
 викладач біології    та екології ДВНЗ " ЧГЕК "

Шпачук І. Я.

Немає коментарів:

Дописати коментар